Публікація:
Моделювання фізичних процесів під час розробки комп'ютерних ігор

dc.contributor.authorКоваленко, О. М.
dc.contributor.authorМазурова, М. М.
dc.date.accessioned2025-04-19T13:29:36Z
dc.date.available2025-04-19T13:29:36Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractModeling physical processes in game development is important for improving the gaming experience and making it more immersive for players. By using principles from different areas of physics, such as motion, forces, and light, developers can create more realistic interactions and environments. Simulating physical effects like fluid dynamics and material properties also helps in producing accurate visual effects, which increases the overall realism of the game. Game engines play a major role in bringing these physical processes into the game, making both the graphics and mechanics feel more believable.
dc.identifier.citationКоваленко О. М. Моделювання фізичних процесів під час розробки комп'ютерних ігор / О. М. Коваленко, М. М. Мазурова // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 2. – С. 83–84.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30398
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectрозробка комп'ютерних ігор
dc.subjectкомп'ютерна гра
dc.titleМоделювання фізичних процесів під час розробки комп'ютерних ігор
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T2-83-84.pdf
Розмір:
203.58 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: