Публікація: Моделювання фізичних процесів під час розробки комп'ютерних ігор
dc.contributor.author | Коваленко, О. М. | |
dc.contributor.author | Мазурова, М. М. | |
dc.date.accessioned | 2025-04-19T13:29:36Z | |
dc.date.available | 2025-04-19T13:29:36Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.description.abstract | Modeling physical processes in game development is important for improving the gaming experience and making it more immersive for players. By using principles from different areas of physics, such as motion, forces, and light, developers can create more realistic interactions and environments. Simulating physical effects like fluid dynamics and material properties also helps in producing accurate visual effects, which increases the overall realism of the game. Game engines play a major role in bringing these physical processes into the game, making both the graphics and mechanics feel more believable. | |
dc.identifier.citation | Коваленко О. М. Моделювання фізичних процесів під час розробки комп'ютерних ігор / О. М. Коваленко, М. М. Мазурова // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 2. – С. 83–84. | |
dc.identifier.uri | https://openarchive.nure.ua/handle/document/30398 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | ХНУРЕ | |
dc.subject | розробка комп'ютерних ігор | |
dc.subject | комп'ютерна гра | |
dc.title | Моделювання фізичних процесів під час розробки комп'ютерних ігор | |
dc.type | Thesis | |
dspace.entity.type | Publication |
Файли
Оригінальний пакет
1 - 1 з 1
Завантаження...
- Назва:
- PiM_2025_T2-83-84.pdf
- Розмір:
- 203.58 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 9.55 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: