Публікація: Психолого-педагогічні переваги та труднощі використання технології віртуального помічника в освітньому процесі
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
ХНУРЕ
Анотація
The educational process is increasingly integrated with digital technologies, including virtual assistant technology. The use of such an assistant in the educational space makes it possible to make learning more personalised, accessible, inclusive, and reduces the level of administrative burden. However, there are also a number of limitations, ethical issues and communication laws. For the effective use of virtual assistants, it is necessary to develop integration strategies that minimise possible implementation problems and take into account the need for a balance between automated and live forms of communication between educators.
Опис
Ключові слова
віртуальний помічник, освітній процес
Цитування
Замета М. Психолого-педагогічні переваги та труднощі використання технології віртуального помічника в освітньому процесі / М. Замета // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 9. – С. 12–13.