Публікація:
Процедурна генерація ландшафтів для мультимедійних застосунків

dc.contributor.authorСтрюк, Д. С.
dc.date.accessioned2025-05-02T11:04:43Z
dc.date.available2025-05-02T11:04:43Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis article explores the advantages and challenges of using procedural generation techniques for landscape modeling in multimedia applications. It discusses improvements in visual realism, computational efficiency, and adaptability of terrain generation algorithms, as well as challenges related to performance optimization and integration with real-time rendering systems. Special attention is given to the balance between realism and computational efficiency in modern applications.
dc.identifier.citationСтрюк Д. С. Процедурна генерація ландшафтів для мультимедійних застосунків / Д. С. Стрюк ; наук. керівник к. т. н., ас. І. О. Кобилін // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 7 – С. 131-133.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30973
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectпроцедурна генерація
dc.subjectландшафт
dc.subjectмультимедійний застосунок
dc.titleПроцедурна генерація ландшафтів для мультимедійних застосунків
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакунок

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T7_ITM_131-133.pdf
Розмір:
705.95 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Пакунок ліцензії

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: