Публікація:
Використання штучного інтелекту для створення тривимірних моделей в ігровій індустрії

dc.contributor.authorЛучной, С. В.
dc.contributor.authorКулішова, Н. Є.
dc.date.accessioned2025-05-20T18:28:12Z
dc.date.available2025-05-20T18:28:12Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis paper examines the application of artificial intelligence (AI) in the creation of three-dimensional models for the gaming industry. The study explores AI-based automated generation, texture enhancement, model detailing, and real-time adaptation. It highlights the benefits of generative adversarial networks (GANs) and machine learning techniques in accelerating and optimizing the modeling process. The research also discusses AI-driven procedural content generation, which allows for the automatic creation of realistic environments and objects in open-world games. The paper concludes by emphasizing the potential of AI in revolutionizing 3D modeling workflows and improving the efficiency of game development studios.
dc.identifier.citationЛучной С. В. Використання штучного інтелекту для створення тривимірних моделей в ігровій індустрії / С. В. Лучной, Н. Є. Кулішова // Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіжн. форуму, 16–18 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6. – С. 584–585.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/31230
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectтривимірна модель
dc.subjectігрова індустрія
dc.titleВикористання штучного інтелекту для створення тривимірних моделей в ігровій індустрії
dc.typeConference proceedings
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакунок

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
LychKul584-585.pdf
Розмір:
136.3 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Пакунок ліцензії

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: