Публікація:
«Texel density» в індустрії комп’ютерних відеоігор

dc.contributor.authorМаслік, Д. Є.
dc.date.accessioned2025-04-22T07:56:58Z
dc.date.available2025-04-22T07:56:58Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThis article explores the concept of texel density in 3D graphics and its importance in game development. It covers the fundamentals of texel density, how it affects texture quality, and the role of UV mapping in achieving consistent detail across 3D models. The paper discusses methods for adjusting UV islands to maintain uniform texel distribution and explains how different platforms, from mobile games to VR, require varying texel densities. Additionally, it examines the impact of texel density on performance optimization and visual consistency.
dc.identifier.citationМаслік Д. Є. «Texel density» в індустрії комп’ютерних відеоігор / Д. Є. Маслік ; науковий керівник канд. ф.-м. наук В. В. Ібулаєв // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 240–243.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30520
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subject«Texel density»
dc.subjectіндустрія комп’ютерних відеоігор
dc.title«Texel density» в індустрії комп’ютерних відеоігор
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T3_MEEPP_240-243.pdf
Розмір:
430.67 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: