Публікація:
Оптимізація пайплайну цифрового скульптингу в ZBrush

dc.contributor.authorЛогвиненко, Д. В.
dc.contributor.authorПетренко, І. І.
dc.date.accessioned2025-04-22T08:46:41Z
dc.date.available2025-04-22T08:46:41Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractZBrush is one of the leading digital sculpting software solutions widely used in the creation of 3D models for the film, game development, and virtual reality industries. This article explores the complete pipeline of working with ZBrush, from initial blocking to final rendering. The research highlights key tools and techniques used at each stage of the pipeline, emphasizing the importance of automated features such as DynaMesh, ZRemesher, and UV Master. Particular attention is given to the integration of ZBrush with other software packages and the optimization of the workflow to improve the quality and efficiency of 3D model creation. The results of this study can serve as a guideline for both novice and experienced 3D artists looking to enhance their skills and streamline their workflow.
dc.identifier.citationЛогвиненко Д. В. Оптимізація пайплайну цифрового скульптингу в ZBrush / Д. В. Логвиненко, І. І. Петренко ; науковий керівник к. ф.-м. н. В. В. Ібулаєв // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 3. – С. 222–224.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30530
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectZBrush
dc.subject3D models for the film
dc.titleОптимізація пайплайну цифрового скульптингу в ZBrush
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T3-222-224.pdf
Розмір:
226.89 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: