Публікація:
Теорії споживчої поведінки: вплив психологічних та соціальних факторів на економічні рішення

dc.contributor.authorЧємов, Є. Р.
dc.contributor.authorКравець, М. Ю.
dc.date.accessioned2025-04-17T16:57:27Z
dc.date.available2025-04-17T16:57:27Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractIn this paper, consumer behavior is explored as a critical element of modern economic science, influencing market efficiency, business strategies, and public economic policies. The article examines various theories of consumer behavior, focusing on psychological, social, and cognitive factors that shape decision making. While traditional models assume rational decision-making, behavioral economics emphasizes the role of emotions, social norms, and cognitive biases in consumer choices. Furthermore, the rise of digital technologies and online platforms has reshaped market dynamics, enabling businesses to more effectively target and influence consumer behavior.
dc.identifier.citationЧємов Є. Р. Теорії споживчої поведінки: вплив психологічних та соціальних факторів на економічні рішення / Є. Р. Чємов, М. Ю. Кравець // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 8. – С. 53–55.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30298
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectспоживча поведінка
dc.subjectекономічні рішення
dc.titleТеорії споживчої поведінки: вплив психологічних та соціальних факторів на економічні рішення
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T8_EK_53-55.pdf
Розмір:
190.3 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Ліцензійний пакет
Зараз показано 1 - 1 з 1
Немає доступних мініатюр
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: