Публікація:
Використання штучного інтелекту в ігрових застосунках

dc.contributor.authorОбидало, О. С.
dc.contributor.authorПономарьова, С. В.
dc.date.accessioned2025-04-28T06:46:41Z
dc.date.available2025-04-28T06:46:41Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractThe paper discusses the use of artificial intelligence in gaming applications and ІТs impact on the development of the gaming industry. The main areas of AI use are identified, including the management of non-game characters, balancing game complexІТy, and optimization of physical simulations. Machine learning methods are described, including reinforcement learning and supervised learning, which allow to adapt the gameplay to the player. The role of AI in the generation of game worlds is considered, which helps to accelerate content development. The advantages of using AI to create realistic and dynamic gaming environments are identified.
dc.identifier.citationОбидало О. С. Використання штучного інтелекту в ігрових застосунках / О. С. Обидало, С. В. Пономарьова // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 475-477.
dc.identifier.urihttps://openarchive.nure.ua/handle/document/30860
dc.language.isouk
dc.publisherХНУРЕ
dc.subjectігровий застосунок
dc.subjectgaming applications
dc.titleВикористання штучного інтелекту в ігрових застосунках
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication

Файли

Оригінальний пакунок

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
PiM_2025_T6_KN_475-477.pdf
Розмір:
144.94 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Пакунок ліцензії

Зараз показано 1 - 1 з 1
Завантаження...
Зображення мініатюри
Назва:
license.txt
Розмір:
9.55 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: