Кафедра електронних обчислювальних машин (ЕОМ)

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 20 з 691
  • Публікація
    Боротьба з перевантаженням в ІР-мережах
    (2025) Крилов, М. В.; Димчук, М. І.; Косогов, Є. О.; Єрошенко, О. А.
    Метою доповіді є аналіз та порівняння алгоритмів балансування мережевим навантаженням для забезпечення високої доступності, продуктивності та масштабованості інформаційних систем. У доповіді розглядаються основні методи розподілу трафіку, такі як Round Robin, Least Connections, IP Hash та Weighted Round Robin, їхні переваги, недоліки та сфери застосування. Окрему увагу приділено впливу вибору алгоритму на ефективність використання наявних ресурсів та забезпечення відмовостійкості мережі.
  • Публікація
    Комп’ютеризовані методи управління сервоприводами у сучасних протезах
    (2025) Щолкін, М. М.; Єрошенко, О. А.
    Сервопривід — це сучасний високотехнологічний пристрій, що забезпечує контрольоване позиціонування та обертальний рух із високою точністю. Завдяки своїм характеристикам сервоприводи поступово витісняють звичайні електродвигуни та крокові мотори у різних сферах діяльності. Вони вирізняються високою швидкістю реакції, точністю позиціонування, потужністю та компактністю, значно перевершуючи традиційні рішення. Основною складністю їх використання є необхідність правильного налаштування, параметрування та адаптивного керування
  • Публікація
    Програмно-апаратний комплекс для дистанційного керування мобільним роботом
    (2025) Єрошенко, О. А.; Щербак, А. С.
    Метою даної роботи є розробка мобільної моделі, що керується за допомогою Bluetooth-з'єднання, використовуючи мікроконтролер Arduino та мобільний застосунок. Система побудована на основі плати Arduino UNO, яка отримує команди від Bluetooth-модуля і, відповідно до отриманих сигналів, керує рухом моделі через драйвер двигунів.
  • Публікація
    Веб-додаток для медитації
    (ХНУРЕ, 2025) Москвіна, О. Л.; Єрошенко, О. А.
    Мета дослідження — обґрунтувати доцільність створення веб-додатку для медитації, визначити його основні функціональні характеристики та технології реалізації, а також розглянути приклади практичного застосування.
  • Публікація
    Застосунок для відстеження витрат та доходів
    (2025) Єрошенко, О. А.; Балабанов, Р. М.
    Метою цієї роботи є аналіз функціональних особливостей застосунку для відстеження доходів і витрат, а також розгляд підходів до його розробки з урахуванням потреб користувача та технічних вимог.
  • Публікація
    Програмні засоби розробки цифрової сервісної книжки автомобіля
    (2025) Олефір, М. О.; Єрошенко, О. А.
    Метою доповіді є розробка мобільного додатка для ведення електронної сервісної книжки автомобіля. Програмне рішення реалізоване у вигляді Android-застосунку з використанням мови програмування Kotlin та сучасного фреймворку Jetpack Compose
  • Публікація
    Система симуляції зору
    (ХНУРЕ, 2025) Янакаєв, А. А.; Єрошенко, О. А.
    Метою доповіді є створення алгоритмів, що зможуть дозволити враховувати особливості стимуляції нейронних груп. Це передбачає розробку підходів до просторово-часової модуляції електричних сигналів, які здатні генерувати впізнавані зорові образи. Головна ідея полягає в досягненні того, щоб штучний зір не обмежувався набором випадкових спалахів, а формував більш зрозумілі та інформативні риси об’єктів, які допоможуть незрячій людині орієнтуватися у просторі.
  • Публікація
    Построение алгоритма распознавания отпечатков пальцев для системы контроля доступа
    (ХНУРЕ, 2008) Омри Карим
    Разрабатывается алгоритм системы контроля доступа на основе отпечатков пальцев. Многолетний опыт применения и интенсивные разработки метода идентификации по отпечаткам пальцев привели к тому, что в настоящее время он рассматривается как наиболее надежный способ идентификации личности. Анализируются существующие методы распознавания и разрабатывается структурная схема системы контроля доступа на основе отпечатков пальцев.
  • Публікація
    Застосування алгоритмів рангового підходу при плануванні розподілу задач в багатопроцесорних системах
    (ХНУРЕ, 2024) Голубничий, Д. Ю.; Головченко, О. С.
    Розглядається застосування алгоритмів рангового підходу при плануванні розподілу задач у багатопроцесорних системах, що на сьогодні є досить актуальною проблемою, пов’язаною з еволюцією обчислювальних пристроїв, масовим переходом до багатоядерних процесорних архітектур, широким використанням інтернет ресурсів, а разом із тим попитом на сервери та дата-центри. Наводяться докази можливості зведення завдання планування розподілу задач у багатопроцесорних системах до багаторазового вирішення задачі цілочисельного програмування з булевими змінними (ЦЛП з БЗ). Автори розглядають два наближені алгоритми вирішення задачі ЦЛП з БЗ на прикладі класичної задачі про ранець. Обидва алгоритми базуються на засадах рангового підходу. Дія обох заснована на роботі загальної процедури побудови векторів рішень А0 з використанням правил відсікання безперспективних шляхів L1, L2, L3. Розглядаються логіка роботи кожної з трьох стратегій та програмні варіанти їх реалізації. Встановлено, що стратегії L1 та L2 можуть реалізовуватися через сортування або лінійний пошук підходящих векторів для побудови векторів наступного рангу. Для стратегії L3, що у стандартному вигляді пропонує відсікання шляхів, базуючись на їхньому максимальному потенційному прирості функціоналу, запропоновано модифікацію, яка до зволяє відсікати більшу кількість шляхів, не виконуючи перевірки для кожного з них. Наведено результати експериментальних досліджень, згідно з якими при використанні наближених алгоритмів А1 та А2 отримувана відповідь, як правило, не виходить за межі 10 % похибки від точної незалежно від обраної програмної реалізації. При цьому вдається знизити кількість векторів, що аналізуються, до 170000 супроти 2150 – в разі повного перебору. Використання запропонованої модифікації для стратегії L3 дозволяє зменшити кількість векторів, що аналізуються, в середньому ще на 40000. Зроблено висновок про те, що серед запропонованих алгоритмів найбільш вигідним є використання А2, реалізованого з використанням стратегії L1 через лінійний пошук, та модифікованої стратегії L3.
  • Публікація
    Методи обробки даних анкетування за допомогою штучного інтелекту
    (ХНУРЕ, 2025) Фатій, Р. Ю.
    The aim of this paper is to develop an automated questionnaire processing system using AI/ML for fast data classification and filtering. Algorithms (Random Forest, SVM, NLP) are used to identify useful answers and filter out “noise” answers (20-30%). Implemented in Python (Scikit-learn, NLTK), which reduces processing time from 40 hours to 5 hours per month and increases the accuracy of analysis by 50%. Result: An effective tool for universities that automatically sorts questionnaires, saving only relevant data for further analysis.
  • Публікація
    Автоматизація проектування та симуляції схем логічних вентилів
    (ХНУРЕ, 2025) Ольховик, Д. В.
    The presented work is devoted to solving the problem of simulating logical circuits in an interactive online environment. The project proposes the implementation of a web-based logic circuit simulator that allows users to design, test, and analyze logical schemes using a visual interface. The application supports the creation of custom logic components, various types of logic gates, and the ability to configure their behavior. The proposed system enables students and educators to efficiently construct and verify digital logic designs.
  • Публікація
    Розробка комп'ютерної гри «Forgotten Island: Hero Artifacт»
    (ХНУРЕ, 2025) Скороход, М. М.
    This work is devoted to the analysis of the game genre "roguelike", available analogues in the gaming industry and the creation of a game using the Unreal Engine 5 engine. This work explores the "roguelike" game genre, its defining mechanics, and its influence on the gaming industry. It analyzes key features such as procedural generation, permadeath, and turn-based gameplay while comparing notable industry analogues, including roguelite variations. The study also focuses on the practical development of a roguelike game using Unreal Engine 5.
  • Публікація
    Розробка веб-додатку «АІ Hub» для роботи зі штучним інтелектом
    (ХНУРЕ, 2025) Хабатілін, Д. О.
    The aim of this work is to develop AI Hub, a web application that integrates multiple language models and image generation models into a single interface. The platform provides flexibility, ease of use, and allows users to compare AI-generated results efficiently. By combining text and image generation tools, AI Hub streamlines workflows and enhances productivity. Users can seamlessly switch between models, optimizing their tasks without needing multiple platforms. The intuitive interface ensures accessibility for both beginners and professionals.
  • Публікація
    Mathematical model of a multilayer information system for stream data processing
    (ХНУРЕ, 2025) Frolov, D. Y.
    This work considers multilayer information systems for stream data processing in the context of integration with other system classes. A mathematical model is proposed. It considers the multilayer structure of the information system, the dynamic nature of data streams, and physical resource constraints. The model can be adapted to optimize computing resources in high-availability systems and to create heterogeneous computing environments within a unified information system.
  • Публікація
    Разработка метода предотвращения возникновения коллизий при параллельной обработке данных в децентрализованных вычислительных системах
    (Петропресс, 2012) Ткачев, В. Н.; Анненков, А. Б.; Саваневич, В. Е.; Брюховецкий, А. Б.
    Децентрализованные вычислительные системы с параллельной обработкой данных появились во второй половине 80-х годов. Подходы к предотвращению коллизий в различных операционных системах сложилась на фоне развития сетевых технологий. Первые методы предотвращения коллизий были основаны на принципах организации технологии Ethernet.
  • Публікація
    Алгоритми AQM для боротьби з перевантаженням
    (ХНУРЕ, 2024) Крилов, М. В.; Димчук, М. І.; Бородай, В. Р.; Єрошенко, О. А.
    У сучасному світі, де безперервний потік інформації є невід’ємною складовою функціонування різноманітних систем зв’язку, управління чергами маршрутизаторів набуває особливої актуальності. Широке поширення комп’ютерних мереж є наслідком багатьох факторів, а підключені до них користувачі створюють велике навантаження на мережеві ресурси та пристрої.
  • Публікація
    Автоматизація управлінських рішень на основі BIG DATA та машинного навчання
    (2024) Щолкін, М. М.; Єрошенко, О. А.
    У сучасному, динамічному бізнес-середовищі автоматизація управлін-ських рішень стала невід'ємною складовою для збереження конкурентоспро-можності компаній. Застосування технологій Big Data та машинного навчан-ня (ML) відкриває нові можливості для аналізу та прийняття рішень. Завдяки автоматизованому машинному навчанню (AutoML), користувачі без спеціа-льних знань можуть легше створювати аналітичні моделі, знижуючи потребу в експертній підтримці.
  • Публікація
    Деякі питання адаптивної електростимуляції нервово-м’язового апарату людини
    (2024) Єрошенко, О. А.; Бабич, М. Г.
    На сьогоднішній день актуальними завданнями є визначення параметрів впливу та синтез сигналів електроміостимуляції із заданими терапевтичними властивостями на основі розроблених критеріїв.
  • Публікація
    Цифрова сервісна книжка для автомобіля
    (ХНУРЕ, 2024) Олефір, М. О.; Єрошенко, О. А.
    Цифрова трансформація в автомобільній індустрії зумовила необхідність створення нових інструментів для обліку та планування технічного обслуго-вування автомобілів. Традиційні паперові сервісні книжки мають низку недо-ліків, пов’язаних із зручністю використання, втратою даних та доступом до історії обслуговування.