Перегляд за автором "Veriasova, G. M."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Варіанти сортування
Публікація Features of Ensuring The Competitiveness of Companies in International Markets(ХНУРЕ, 2020) Veriasova, G. M.; Ijenwagy, G. O.Публікація Methodological Providing of Innovative Marketing Research Technology(Estudios De Economia Aplicada, 2020) Sokolova, L. V.; Ivanova, V. B.; Ponomarov, S. V.; Veriasova, G. M.; Kurdenko, O. V.The article highlights description of the new direction of consumer behavior marketing research, namely neuromarketing, which is an innovative tool of modern marketing science for establishing communication links at the subconscious level between a manufacturing company and a consumer audience in order to activate decision-making services. The methodological platform of neuromarketing research is formed, the theoretical basis of neuromarketing research is developed and the portfolio of neuromarketing research tools is created.Публікація Scientific and methodological support of financial express analysis of small industrial enterprises of Ukraine(2021) Sokolova, L. V.; Dyuzhev, V. G.; Veriasova, G. M.; Kurdenko, O. V.; Al-Fakhore Esknder Suliaman SaltyThe subject of research of this work is the current direction in the financial activities of small industrial enterprises – financial express analysis. The purpose of the study is to develop a scientific and methodological basis for a simplified procedure of financial supervision of small industrial enterprises in the country in order to provide qualified assistance to managers of small industrial enterprises in the financial sphere of their activities. The article solves the following tasks: study of the state of small industrial enterprises and their role in the development of Ukraine's economy, definition of "financial supervision", development of algorithm for financial express analysis of small industrial enterprises, choice of directions for financial express analysis of small industrial enterprises financial supervision, the formation of a bank of input data on four components, testing of scientific and methodological support on the example of a particular enterprise. The following methods are used: theoretical generalization, retrospective analysis, comparative analysis, analytical, analysis and synthesis, rapid analysis. The following results were obtained: the method of financial express analysis of a small industrial enterprise was proposed on the basis of financial supervision; selected areas of financial analysis under a simplified procedure; the scheme of algorithm of carrying out procedure of financial supervision is developed; the bank of the input data which are necessary for the decision of the set task is formed; substantiation of the choice of applied mathematical models is carried out; the experimental approbation of the offered scientific and methodical approach to carrying out the financial express-analysis on the factual basis of the real small industrial enterprise is carried out; appropriate recommendations were given to the management of the researched enterprise. Conclusions: It is determined that in the current unstable economic conditions, small industrial enterprises need professional assistance of consulting orientation in financial activities. Obtaining up-to-date relevant information on the financial condition of small industrial enterprises is a very important task that requires a rapid financial analysis of their activities. The study of this issue showed the lack of consensus of analysts on the directions and methods of financial rapid analysis. This led to the need and feasibility of developing for the management of small industrial enterprises under a simplified procedure of an orderly methodology of financial rapid analysis on the basis of financial supervision. Предметом дослідження даної роботи є сучасний напрямок у фінансовій діяльності малих промислових підприємств – проведення фінансового експрес-аналізу. Метою дослідження є розробка науково-методичного підґрунтя для проведення за спрощеною процедурою фінансової супервізії діяльності малих промислових підприємств країни з метою надання кваліфікованої допомоги керівникам малих промислових підприємств у фінансовій сфері їх діяльності. В статті вирішуються наступні завдання: дослідження стану малих промислових підприємств та їх ролі в розвитку економіки України, визначення дефініції поняття «фінансова супервізія», розробка алгоритму фінансового експрес-аналізу малого промислового підприємства, вибір напрямків проведення фінансового експрес-аналізу малих підприємств промисловості на засадах фінансової супервізії, формування банку вхідних даних за чотирма складовими, апробація науково-методичного забезпечення на прикладі конкретного підприємства. Використовуються такі методи: теоретичне узагальнення, ретроспективний аналіз, порівняльний аналіз, аналітичний, аналіз та синтез, експрес-аналіз. Отримано наступні результати: в роботі запропоновано на засадах фінансової супервізії методичні рекомендації щодо проведення фінансового експрес-аналізу малого промислового підприємства; обрано напрямки проведення фінансового аналізу за спрощеною процедурою; розроблено схему алгоритму реалізації фінансової супервізії; сформовано банк вхідних даних, які необхідні для вирішення поставленого завдання; проведено обґрунтування вибору прикладних математичних моделей; проведено експериментальну апробацію запропонованого науково-методичного підходу до проведення фінансового експрес-аналізу на фактологічній базі реального малого промислового підприємства; надано відповідні рекомендації керівництву досліджуваного підприємства. Висновки: Досліджено фінансові результати функціонування суб’єктів господарювання у сфері малого бізнесу. Визначено, що у теперішній час малі промислові підприємства України потребують професійної допомоги консультаційної спрямованості у фінансовій сфері своєї діяльності. Було розроблено науково-методичне підґрунтя для фінансової супервізії з використанням методу експрес-аналізу, складено та описано етапи схеми алгоритму проведення фінансового експрес-аналізу за спрощеною процедурою. Проведено апробацію реалізації алгоритму на фактологічній базі конкретного малого промислового підприємства, зроблено конкретні рекомендації.Публікація Substantiation of the choice of method for assessing the enterprise’s competitive position(ХНУРЭ, 2015) Veriasova, G. M.Effectiveness of the Ukrainian companies in the future, ensuring a high rate of their growth and increase of competitiveness in a market economy is largely determined by the level of strategic management. To identify the rationality of production and sales of the company is recommended to assess the competitive position of the enterprise, the results of which should be considered when choosing a future development strategy.