Публікація: Навчальні презентації в процесі професійної освіти та під час підготовки докторів філософії
Завантаження...
Дата
2024
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тома
Видавництво
Анотація
Стаття присвячена актуальній темі використання навчальних презентацій у процесі професійної освіти та підготовки докторів філософії. У контексті стандартизованих вимог до освітніх програм і типових правил щодо організації освітнього процесу у закладах фахової передвищої, вищої професійної освіти, закладах освіти і наукових установах, де здійснюється підготовка докторів філософії, розкрито дидактичний потенціал презентацій в аудиторній, позааудиторній і самостійній навчальній, науково-дослідній роботі із здобувачами освіти. Дослідження проведено з урахуванням компетентнісного і діяльнісного підходів, використано теоретичні методи (аналізу, систематизації, пояснення, прогнозування), емпіричні методи (аналіз продуктів освітньої діяльності, бесіди, опитування). У статті наголошено увагу на доцільності структурування навчальних презентацій за цільовим призначенням. Зокрема у статті виділено типові цільові орієнтири використання навчальних презентацій: інформаційні, такі, що формують професійний світогляд, мотивуючі чи спонукальні. У статті використано підхід до класифікації навчальних презентацій за форматом представлення інформації: традиційні (сценарні), інтерактивні, автоматичні. У статті на підставі вивчення емпіричного матеріалу і узагальнення практичного педагогічного досвіду визначено алгоритм успішної навчальної презентації. У цьому алгоритмі акцентовано увагу на цільове призначення навчальної презентації, її місце у професійному навчанні. Зазначено, що для дидактичного успіху під час розроблення презентації слід враховувати цільову аудиторію, місце демонстрування презентації, спосіб роботи з презентацією: чи буде супровід викладачем, чи презентація передбачена для самостійного опрацювання. Також в алгоритмі успішної навчальної презентації виділено аспект узгоджуваної теми, предмета презентації із змістом освітньої компоненти освітньої програми професійної підготовки. У статті розкрито структурні елементи навчальної презентації (початок демонстрування презентації, початок змістовний, основна частина, логічне завершення основної частини і завершення демонстрування презентації), вказано на ресурси навчальної презентації для самостійної пізнавальної і науководослідної роботи здобувачів різних рівнів вищої освіти.
Опис
Ключові слова
професійна освіта, навчальна презентація, здобувач освіти, якість освіти, викладач, науководослідна робота, пізнавальна діяльність
Бібліографічний опис
Ворожбіт-Горбатюк В. В. Навчальні презентації в процесі професійної освіти та під час підготовки докторів філософії / В. В. Ворожбіт-Горбатюк, С. І. Козиренко // Інноваційна педагогіка. - 2024. - №68, Т.1. - С. 107-110.