Публікація:
Навчальні презентації в процесі професійної освіти та під час підготовки докторів філософії

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

2024

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тома

Видавництво

Дослідницькі проекти

Організаційні підрозділи

Видання журналу

Анотація

Стаття присвячена актуальній темі використання навчальних презентацій у процесі професійної освіти та підготовки докторів філософії. У контексті стандартизованих вимог до освітніх програм і типових правил щодо організації освітнього процесу у закладах фахової передвищої, вищої професійної освіти, закладах освіти і наукових установах, де здійснюється підготовка докторів філософії, розкрито дидактичний потенціал презентацій в аудиторній, позааудиторній і самостійній навчальній, науково-дослідній роботі із здобувачами освіти. Дослідження проведено з урахуванням компетентнісного і діяльнісного підходів, використано теоретичні методи (аналізу, систематизації, пояснення, прогнозування), емпіричні методи (аналіз продуктів освітньої діяльності, бесіди, опитування). У статті наголошено увагу на доцільності структурування навчальних презентацій за цільовим призначенням. Зокрема у статті виділено типові цільові орієнтири використання навчальних презентацій: інформаційні, такі, що формують професійний світогляд, мотивуючі чи спонукальні. У статті використано підхід до класифікації навчальних презентацій за форматом представлення інформації: традиційні (сценарні), інтерактивні, автоматичні. У статті на підставі вивчення емпіричного матеріалу і узагальнення практичного педагогічного досвіду визначено алгоритм успішної навчальної презентації. У цьому алгоритмі акцентовано увагу на цільове призначення навчальної презентації, її місце у професійному навчанні. Зазначено, що для дидактичного успіху під час розроблення презентації слід враховувати цільову аудиторію, місце демонстрування презентації, спосіб роботи з презентацією: чи буде супровід викладачем, чи презентація передбачена для самостійного опрацювання. Також в алгоритмі успішної навчальної презентації виділено аспект узгоджуваної теми, предмета презентації із змістом освітньої компоненти освітньої програми професійної підготовки. У статті розкрито структурні елементи навчальної презентації (початок демонстрування презентації, початок змістовний, основна частина, логічне завершення основної частини і завершення демонстрування презентації), вказано на ресурси навчальної презентації для самостійної пізнавальної і науководослідної роботи здобувачів різних рівнів вищої освіти.

Опис

Ключові слова

професійна освіта, навчальна презентація, здобувач освіти, якість освіти, викладач, науководослідна робота, пізнавальна діяльність

Бібліографічний опис

Ворожбіт-Горбатюк В. В. Навчальні презентації в процесі професійної освіти та під час підготовки докторів філософії / В. В. Ворожбіт-Горбатюк, С. І. Козиренко // Інноваційна педагогіка. - 2024. - №68, Т.1. - С. 107-110.

DOI