Публікація:
Особливості сприйняття кольорів в різних культурах

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

2020

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тома

Видавництво

ХНУРЕ

Дослідницькі проекти

Організаційні підрозділи

Видання журналу

Анотація

The potential of the color usage in design projects is very big. However, the right choice of colors is often quite a challenge for the designer. In different cultures, color associations are very different, which is extremely important to consider when designing for a multinational audience. What may be acceptable in one country in another may seem completely inappropriate, perhaps even offensive. When designing transnational advertising campaigns, it is advisable to consider the color perception of different cultures, because there are significant differences and it is difficult to achieve unification.

Опис

Ключові слова

філософія, особливості сприйняття кольорів

Бібліографічний опис

Ісаєнко Т. Ю. Особливості сприйняття кольорів в різних культурах / Т. Ю. Ісаєнко, науковий керівник – доц. Бакаленко О. А. // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 24-го Міжнар. молодіж. форуму, 7–9 квітня 2020 р. – Харків : ХНУРЕ, 2020. – Т. 8. – С. 148–149.

DOI