Please use this identifier to cite or link to this item: http://openarchive.nure.ua/handle/document/3142
Title: Моделі та методи діагностування компетентностей користувачів для забезпечення експлуатаційної готовності комп’ютерних систем
Authors: Гаркуша, О. В.
Keywords: діагностичний експеримент
кваліфікаційні завдання компетентності користувачів
нечітка логіка
diagnostic experiment
qualified tasks the user’s competence
fuzzy logic
Issue Date: 2012
Publisher: Харк. нац. ун-т радіоелектроніки
Citation: Гаркуша, О. В. Моделі та методи діагностування компетентностей користувачів для забезпечення експлуатаційної готовності комп'ютерних систем : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.05 "Комп'ютерні системи та компоненти" / О. В. Гаркуша ; МОНМС України, Харк. нац. ун-т радіоелектроніки. – Х., 2012. – 20 с.
Abstract: Дисертація присвячена актуальній тематиці розробки моделей та методів організації діагностичного експерименту для оцінювання компетентностей користувачів комп’ютерних систем з метою підвищення працездатності та експлуатаційної готовності людино-машинних систем. У дисертаційній роботі уперше запропоновано модель оцінювання результатів діагностичного експерименту, яка базується на правилах тапроцедурах нечіткої логіки, що дало можливість формалізувати процедури експертного оцінювання кваліфікаційних завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю; уперше запропоновано модель формування частково адаптованого сеансу діагностування в діагностичному експерименті з аналізу компетентностей, яка базується на тривимірній моделі компетентностей, що дало можливість сформувати сеанс діагностування з максимальним покриттям матеріалу, який перевіряється, при мінімальній кількості кваліфікаційних завдань; удосконалено методи коригування та шкалювання первинних результатів діагностичного експерименту при формуванні підсумкової оцінки, які на відміну від існуючих не залежать від способів та діапазонів оцінювання кваліфікаційних завдань, що дозволило отримувати підсумкову оцінку у довільній шкалі оцінювання; набула подальшого розвитку тривимірна модель ІКТ-компетентностей користувачів комп’ютерних систем, яка, на відміну від існуючих, враховує покриття матеріалу кожним завданням, що дає можливість формувати базу кваліфікаційних завдань, які максимально покривають матеріал предметної області, що перевіряється; набули подальшого розвитку моделі та методи аналізу якості та надійності кваліфікаційних завдань, які, на відміну від існуючих, враховують частково правильні відповіді, що дало можливість збільшити глибину аналізу якості та надійності кваліфікаційних завдань за результатами їх використання у діагностичних експериментах. The thesis is devoted to the up-to-date topic connected with development of methods and models of diagnostic experiment arrangement in order to estimate computer system users’ competencies to increase workability and operational availability of human-machine systems. A diagnostic experiment results estimation model based on fuzzy logic rules and procedures was first introduced in the work; it gives an opportunity to formalize procedures of expert analysis of complete-answer open-form qualification tests. A partly-adapted diagnostic session formation model at competencies analysis diagnostic experiment was for the first time introduced; the model is based on a 3D competencies model and allows forming a diagnostic session with maximal checked material coverage at minimal number of qualification tests. Correction and scaling diagnostic experiment primary results methods at total estimation were improved; these methods in contrary to the existing ones do not depend on estimation ways and ranges of qualification tests, and give an opportunity to get total estimation in a free scale. The further development was given to the 3D model of computer system users’ ICT-competencies, which unlike the existing ones takes into account material covering by an individual test; it allows forming a database with qualification tests that cover checked material at most. The further development was provided to models and methods of qualification tests quality and reliability, which unlike the others consider partly-correct answers; it allows decreasing the depth of qualification tests quality and reliability analysis based on their usage results in diagnostic experiments.
URI: http://openarchive.nure.ua/handle/document/3142
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GarkyshaOV.doc1.1 MBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.