Publication: Стратегічний форсайт: управління майбутнім
Loading...
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Право
Abstract
Охарактеризовано поняття «стратегія», «бачення майбутнього (візії) бізнес-організації», «стратегічний форсайт». Доведено необхідність урізноманітнення методів і каналів комунікацій і надходження бізнес-інформації до фірми. Розкрито сутність і роль прогнозування та наукового передбачення (форсайт-досліджень) в управлінні бізнес-процесами. Запропоновано алгоритм здійснення стратегічного корпоративного форсайту. // The concepts of "strategy", "vision of the future (vision) of the business organization", "strategic foresight" are described. The necessity of diversification of methods and channels of communication and receipt of business information to the firm is proved. The essence and role of forecasting and scientific forecasting (foresight research) in business process management are revealed. An algorithm for implementing a strategic corporate foresight is proposed.
Description
Keywords
бачення (візія), форсайт, vision, forecasting, foresight
Citation
Шевченко Л. С. Стратегічний форсайт: управління майбутнім / Л. С. Шевченко // Право та інновації. – 2019. – №3(27). – С. 90-97.