Балюк, І. В.2024-08-282024-08-282024Балюк І. В. Дослідження та аналіз алгоритмів процедурної генерації карт у 2D іграх / І. В. Балюк ; наук. керівник к. т. н., проф. В. Г. Іванов // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 650-651. – DOI : https://doi.org/10.30837/IYF.IIS.2024.650.https://openarchive.nure.ua/handle/document/28315This study explores and analyzes methods like Perlin noise, directional tunneling, cellular automata, Moore and von Neumann neighborhoods, and random walk for 2D game map generation in Unity. These methods enable diverse, engaging game worlds crucial for various genres. The main goal is to evaluate each method's capabilities, limitations, and applicability in Unity for landscape and tile-based maps. Testing within Unity will determine their suitability. Overall, the research emphasizes aligning method selection with project requirements and goals.ukгенерація карт2D граgameДослідження та аналіз алгоритмів процедурної генерації карт у 2D іграхThesishttps://doi.org/10.30837/IYF.IIS.2024.650