Соколова, Л. В.Верясова, Г. М.2018-10-122018-10-122017Формування перспективного товарного асортименту підприємства за допомогою багатофакторного кореляційно-регресійного аналізу / Л. В. Соколова, Г. М. Верясова // Математичні моделі та новітні технології управління економічними та технічними системами : монографія / за заг. ред. В. О. Тимофєєва, І. В. Чумаченка. – Харьков : ФОП Мезіна В.В., 2017. – С. 194–201.978-617-7577-09-5http://openarchive.nure.ua/handle/document/6990This research is devoted to the study of the main factors of influence on the cars market conjuncture, the planning of the assortment portfolio of the enterprise with the use of multi-factor correlation-regression analysis, which allows determining the influence of various relevant factors on the volume of sales of cars in the regional market. Based on the identification of the most influential factors, appropriate linear regression models were constructed by which the company can make the forecast of the sales volumes of the most popular brands of cars.ukтоварний асортимент підприємстваперспективний товарний асортиментбагатофакторний кореляційно-регрисійний аналізтоварна політика підприємстваконюнктура ринку автомобілівасортиментний портфель підприємстваФормування перспективного товарного асортименту підприємства за допомогою багатофакторного кореляційно-регресійного аналізуMonograph