Андрушко, Ю. В.2016-06-242016-06-242011Андрушко Ю. В. Метод активного управління чергою вузла транспортної телекомунікаційної мережі : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.12.02 "Телекомунікаційні системи та мережі" / Андрушко Юрій Володимирович ; Харьк. нац. ун-т радиоэлектроники. – Х., 2011. – 18 с.http://openarchive.nure.ua/handle/document/1202Дисертація присвячена підвищенню ефективності функціонування телекомунікаційної мережі шляхом розробки математичної моделі TCP/IP-мережі, процедур і методу активного управління чергою вузла. В роботі на підставі мо- делювання ТКМ як СМО M / Г/1/m та MAP/ Г/1/m отримано оцінки середньої довжини черги TCP-сегментів, які очікують на підтвердження, імовірність втрати і середній час затримки сегментів у системі, а також їх середньоквадратичні відхилення. В роботі запропоновано дві нові процедури: адаптивну процедуру відкидання пакетів з динамічним підстроюванням знаменника граничної імовірності відкидання та експоненціального вагового коефіцієнта черги і процедуру оцінювання середньої довжини черги вузла на основі фільтру Калмана-Б’юсі. На підставі розроблених процедур запропоновано новий адаптивний метод активного управління чергою вузла транспортної телекомунікаційної мережі. Запропоновані процедури та метод активного управління чергою дозволяють підвищити корисну пропускну здатність транспортної телекомунікаційної мережі на прикладному рівні на величину до 9 – 14% та ефективність передачі даних – на 4 – 5%. Dissertation is devoted to the efficiency increase of telecommunication network (TCN) node functioning by development of TCP/IP-network mathematical model, procedures and method of active queue management. On the basis of TCN representation as queuing systems M / Г/1/m and MAP/ Г/1/m, the estimations of unacknowledged TCP-segments mean queue length, loss probability and mean delay of segments in the system were obtained, as well as their standard deviations. Two new procedures offered: adaptive procedure of packet drop with the dynamic tuning of maximum drop probability denominator and exponential queue weight coefficient and procedure of mean queue estimation on the basis of Kalman filter. On the basis of the developed procedures the new transport TCN node’s adaptive active queue management method has been offered. The offered procedures and active queue management method allow to increase the goodput of a transport TCN on application layer by 9 – 14% and efficiency of data transmission by 4 – 5%.ukтелекомунікаційна мережаметоди управління і запобігання перевантаженнямметоди активного управління чергоюtelecommunication networkmethods of congestion management and avoidancemethods of active queue managementМетод активного управління чергою вузла транспортної телекомунікаційної мережіOther