Кайданюк, Г. С.2024-09-112024-09-112024Кайданюк Г. С. Проектування бойової системи для ігор жанром 2D action-adventure / Г. С. Кайданюк ; наук. керівник ст. викл. Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 450-452. 450.https://openarchive.nure.ua/handle/document/28651The work discusses the main aspects in designing of combat systems in 2d action-adventure video games, emphasizing their impact on player engagement. The design considerations for combat systems, including factors like game genre, dimensions, player experience, and desired difficulty, are thoroughly examined. The importance of character abilities, enemy archetypes, player-versus-player balance, movement mechanics, and in-game economy within the combat system is highlighted. Overall, it provides insights into the intricate components and iterative process involved in creating effective combat systems for an engaging gaming experience.uk2D action-adventureбойова система для ігорПроектування бойової системи для ігор жанром 2D action-adventureThesis