Волошинова, Г. С.2023-11-162023-11-162023Волошинова Г. С. Дослідження методів навчання з підкріпленням для створення анімацій рухів персонажів / Г. С. Волошинова // Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті : матеріали 27-го Міжнар. молодіж. форуму, 10–12 травня 2023 р. – Харків : ХНУРЕ, 2023. – Т. 6, ч.1. – С. 85–86.https://openarchive.nure.ua/handle/document/24778This work is devoted to the issues of animating characters’ movements. Real-time character animation for gaming and film industries is challenging and achieving production-ready quality requires a huge amount of time and resources. Animation through marker-based motion capture is quite a tiresome process that requires costly motion-capture suits, multiple cameras, and a large database. With the use of neural networks, it is possible to generate animation in real-time. We propose using a model that aims to generate real-time human-like character animation in Unity using Reinforcement learning and Deep Reinforcement learning algorithms.ukДослідження методів навчання з підкріпленням для створення анімацій рухів персонажівConference proceedings