Семененко, Б. В.2022-06-072022-06-072021Семененко Б. В. Правове регулювання дисциплінарної відповідальності посадових осіб органів прокуратури : дис. … д-ра філософ. : 081. Київ, 2021. 238 с.http://scc.univ.kiev.ua/upload/iblock/c09/i4o12jqsv18zoswvdtez6s1frjwj4o3m/Dis%20Семененко.pdfhttps://openarchive.nure.ua/handle/document/20527Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-правовим основам правового регулювання дисциплінарної відповідальності посадових осіб органів прокуратури. Здійснено комплексну наукову інтерпретацію та окреслено актуальну теоретико-правову характеристика дисциплінарної відповідальності посадових осіб органів прокуратури. Проаналізовано концептуальну сутність трудової дисципліни в органах прокуратури, правових заходів її забезпечення. З’ясовано поточний стан нормативно-правового забезпечення трудової дисципліни в органах прокуратури, а також особливості правового регулювання притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників органів прокуратури. Досліджено статичну та динамічну характеристику дисциплінарної працівників органів прокуратури. Обґрунтовано, що у феноменологічному контексті трудова дисципліна в органах прокуратури є соціально-правовим явищем, котре: забезпечує існування правопорядку у відносинах (процесах) приватно-правового та публічноправового характеру за участю прокурорів, що сприяє юридичній визначеності функціонування органів прокуратури; виконуючи роль забезпечуючого правопорядок і законність в трудових правовідносинах інструменту, створює умови для підвищення довіри населення до державної служби та авторитету органів прокуратури, з одного боку, та для забезпечення належного рівня соціальної безпеки працівників органів прокуратури, з іншого боку; є складним системним явищем, котре складають такі елементи: а) добросовісне ставлення до службових завдань, до необхідності їх сумлінного виконання; б) законне, ефективне та раціональне (продуктивне, своєчасне, точне, повне) виконання службових обов’язків; в) дотримання стандартів і вимог охорони праці; г) непорушність здорового психологічного клімату в колективі; ґ) забезпечення збереження майна органів прокуратури. Обґрунтовано актуальний перелік основних тенденцій подальшого розвитку правового регулювання трудової (службової) дисципліни в органах прокуратури та притягнення посадових осіб органів прокуратури до дисциплінарної відповідальності в контексті реформи прокуратури 2019– 2021 років: затвердження стратегій та програм забезпечення трудової (службової) дисципліни в органах прокуратури; деталізація правового регулювання притягнення посадових осіб органів прокуратури до дисциплінарної відповідальності; використання позитивного зарубіжного досвіду правового регулювання трудової дисципліни та дисциплінарної відповідальності посадових осіб органів прокуратури. Зроблено висновок, що в контексті подальшого вдосконалення правового регулювання дисциплінарної відповідальності посадових осіб органів прокуратури доцільно: 1) створити та схвалити Кабінетом Міністрів України проєкти Державної програми впровадження стандартів гідної праці в органах прокуратури, Концепції забезпечення службової дисципліни в органах прокуратури на період до 2030 року; 2) створити та прийняти проєкт Закону України «Щодо вдосконалення правового регулювання службової дисципліни прокурорів та дисциплінарної відповідальності посадових осіб органів прокуратури», якими будуть вноситись зміни до Закону України «Про прокуратуру», зокрема: викладення в новій редакції Розділу VI (зміна назви на «Службова дисципліна та дисциплінарна відповідальність прокурора»), що передбачатиме створення глави 1 «Службова дисципліна» (складатиметься із статей «Службова дисципліна в органах прокуратури» та «Заохочення прокурорів»), глави 2 «Дисциплінарна відповідальність прокурорів» («Дисциплінарна відповідальність прокурора», «Підстави для притягнення прокурора до дисциплінарної відповідальності», «Обставини, що пом’якшують або обтяжують дисциплінарну відповідальність», «Дисциплінарне провадження щодо прокурора» та ін.); 3) передбачити на рівні законодавства попередження, як захід дисциплінарного впливу на посадових осіб органів прокуратури, котре: не вважається дисциплінарним стягненням (санкцією); застосовується у випадках вчинення незначних дисциплінарних проступків, за які недоцільно притягувати прокурора до відповідальності; сприяє підвищенню правосвідомості прокурорів та свідомому ставленню до виконання ними посадових обов’язків, коли такі набули рис автоматизму; є підставою для притягнення до дисциплінарної відповідальності (якщо протягом останніх шести місяців з моменту оголошеного попередження посадова особа вчиняє дрібний дисциплінарний проступок, то вона може бути притягнута до дисциплінарної відповідальності). The dissertation research is devoted to the theoretical and legal bases of legal regulation of disciplinary liability of officials of prosecutor's offices. A comprehensive scientific interpretation is carried out and the current theoretical and legal characteristics of disciplinary liability of officials of prosecutor's offices are outlined. The conceptual essence of labor discipline in the prosecutor's office and legal measures to ensure it are analyzed. The current state of regulatory support for labor discipline in the prosecutor's office, as well as the specifics of legal regulation of bringing employees of the prosecutor's office to disciplinary liability, are clarified. Static and dynamic characteristics of disciplinary employees of prosecutor's offices are studied. It is proved that in a phenomenological context, labor discipline in the prosecutor's office is a socio-legal phenomenon that: ensures the existence of law and order in relations (processes) of a private and public-legal nature with the participation of prosecutors, which contributes to the legal certainty of the functioning of the prosecutor's office; performing the role of ensuring law and order and legality in labor relations tool, creates conditions for increasing public confidence in the Civil Service and the authority of the prosecutor's office, on the one hand, and to ensure an appropriate level of social security of employees of the prosecutor's office, on the other hand; is a complex systemic phenomenon, which consists of the following elements: (a) conscientious attitude to official tasks, to the need for their conscientious performance; (b) legal, effective and rational (productive, timely, accurate, complete) performance of official duties; (c) compliance with labor protection standards and requirements; (d) inviolability of a healthy psychological climate in the team; (d) ensuring the safety of the property of the prosecutor's office. The thesis substantiates the current list of the main trends in the further development of legal regulation of Labor (official) discipline in the prosecutor's office and bringing officials of prosecutor's offices to disciplinary liability in the context of the reform of the prosecutor's office in 2019–2021: approval of strategies and programs for ensuring labor (official) discipline in the prosecutor's office; detailing the legal regulation of bringing officials of prosecutor's offices to disciplinary liability; using the positive foreign experience of legal regulation of labor discipline and disciplinary liability of officials of prosecutor's offices. It is concluded that in the context of further improvement of the legal regulation of disciplinary liability of officials of prosecutor's offices, it is advisable to: 1) create and approve by the Cabinet of Ministers of Ukraine drafts of the state program for implementing decent work standards in the prosecutor's office, the concept of ensuring official discipline in the prosecutor's office for the period up to 2030; 2) create and adopt a draft law of Ukraine “On improving the legal regulation of official discipline of prosecutors and disciplinary liability of officials of prosecutor's offices”, which will amend the law of Ukraine “On the prosecutor's office”, in particular: a new version of Section VI (changing the name to “Official discipline and disciplinary liability of the prosecutor”), which will provide for the creation of Chapter 1 "Official discipline" (it will consist of the articles “Official discipline in the prosecutor's office” and “Encouragement of prosecutors”), Chapter 2 “Disciplinary liability of prosecutors” (“Disciplinary liability of the prosecutor”, “Grounds for bringing the prosecutor to disciplinary liability”, “Circumstances mitigating or aggravating disciplinary liability”, “Disciplinary proceedings against the prosecutor”, etc.); 3) provide for prevention at the level of legislation, as a measure of disciplinary influence on officials of prosecutor's offices, which: is not considered a disciplinary penalty (sanction); is applied in cases of committing minor disciplinary offenses, for which it is impractical to bring the prosecutor to justice; contributes to increasing the legal awareness of prosecutors and a conscious attitude to the performance of their official duties, when such have acquired the features of automatism; it is the basis for bringing to disciplinary liability (if an official commits a minor disciplinary offense within the last six months from the date of the warning, then he may be brought to disciplinary liability).ukдисциплінарна відповідальністьоргани прокуратурипосадова особаправове регулюванняпрокурорслужбова дисциплінаслужбово-трудові відносинитрудова дисциплінаdisciplinary liabilitylabor disciplinelegal regulationofficialprosecutorprosecutor's officesservice and labor relationsservice disciplineПравове регулювання дисциплінарної відповідальності посадових осіб органів прокуратуриLegal regulation of disciplinary liability of officials of prosecutor's officesThesis