Луханін, О. О.2017-03-092017-03-092017Луханін А. А. Математичні моделі та обчислювальні методи аналізу ефективності систем охолодження Li-ion батарей повітряним потоком : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 01.05.02 "Математичне моделювання та обчислювальні методи" / А. А. Луханін ; М-во освіти і науки України, Харків. нац. ун-т радіоелектроніки. – Харків, 2017. – 22 с. http://openarchive.nure.ua/handle/document/3590Дисертація присвячена розробці методів математичного моделювання та дослідження теплових процесів в Li-ion батареях з великою накопленою енергією для підвищення ефективності, надійності та терміну використання їх в автомобілебудуванні та інших областях. Виконано математичне моделювання теплових процесів при повітряному охолодженні об’єктів з великою кількістю елементів періодичної структури на поверхнях з використанням програмного пакету SolidWorks Flow Simulation. Проведено розрахунки та досліджено ефективності охолодження батареї з поверхнями в вигляді «полупіни з округленими кромками», «скручені стрічки» «відкриті піраміди». Експериментальні результати близькі до розрахункових. Розглянута математична модель теплової трубки, одержані ефективність охолодження Li-ion батареї тепловою трубкою та залежність питомої теплопровідності теплової трубки від температури елемента батареї. Виконано моделювання процесу охолодження Li-ion батарей, основаному на використанні психрометричної різниці температур (М-цикл). Dissertation describes the development of modeling and research methods of thermal processes in Li-ion batteries and aimed to improve the efficiency and reliability of its use in the large stored energy automotive industry, and other fields. Using the efficient management of thermal processes allows up to 20% increase in usage of battery capacity, reduce the weight and increase the service life. Mathematical modeling of thermal processes, with air cooling technique of objects with a large number of elements and periodic structure on the surfaces, use SolidWorks Flow Simulation software package. Efficiency calculations and battery cooling surfaces studies in the form of "half pins with rounded edges," "twisted ribbon" and "open pyramid" were numerically modeling. The experimental results are in the good agreement with the calculations.ukматематичне моделюванняLi-ion батареїповітряний потіктемпературатискефективність охолодженняобладнаннякамерадатчикитеплова трубкаmathematical modelingLi-ion batteriesair flowtemperaturepressurecooling efficiencyequipmentchambersensorheat pipeМатематичні моделі та обчислювальні методи аналізу ефективності систем охолодження Li-ion батарей повітряним потоком Synopsis