Ілляшенко, І. Б.2025-02-272025-02-272025Ілляшенко І. Б. Дослідження методів побудови пояснень щодо рекомендацій для нових користувачів системи e-commerce : пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи здобувача вищої освіти на другому (магістерському) рівні, спеціальність 122 Комп’ютерні науки / І. Б. Ілляшенко ; М-во освіти і науки України, Харків. нац. ун-т радіоелектроніки. – Харків, 2025. – 83 с.https://openarchive.nure.ua/handle/document/29878Метою даної роботи є розробка підходу до побудови пояснень щодо рекомендацій у системах електронної комерції для підвищення довіри нових користувачів. Наукова новизна полягає в вдосконаленні методу побудови пояснень до рекомендацій для нових користувачів шляхом використання інформації щодо частоти продажу товарів, рейтингу та кількості переглядів товару. Практичним результатом є підвищення довіри нових користувачів до отриманих рекомендацій. Актуальність даної роботи пов'язана з необхідністю підвищення прозорості та зрозумілості пропозицій для нових користувачів систем електронної комерції. Алгоритми зазвичай аналізують покупки користувачів, їх попередні вибори, на основі чого формують рекомендації. Проте для нових користувачів немає вхідної інформації, що унеможливлює визначення вимог. У таких випадках рекомендації формуються на основі популярності товарів тощо. Оскільки ці рекомендації не враховують персональні побажання, це знижує їхню довіру до пропозицій. Тому для забезпечення довіри користувача треба надати чітке пояснення механізму формування рекомендацій.ukелектронна комерціяновий користувачперсоналізаціярекомендаційна системахолодний стартДослідження методів побудови пояснень щодо рекомендацій для нових користувачів системи e-commerceOther