Дешевих, А. М.Новіков, Ю. С.2025-04-262025-04-262025Дешевих А. М. Оптимізація бойової системи в покроковому режимі / А. М. Дешевих, Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 258-260.https://openarchive.nure.ua/handle/document/30763This work is devoted to the optimization of a turn-based combat system – a key component in modern strategy and role-playing games. The study provides a comparative analysis of tradІТional fixed algorІТhms and modern adaptive methods implemented on Unreal Engine 5 wІТh the Gameplay AbilІТy System plugin. The proposed modular approach not only enhances computational efficiency and interactivІТy but also offers a scalable framework for future game development. Furthermore, the integration of scalable modules enables seamless incorporation of new functionalІТies, paving the way for continuous advancements in dynamic game design.ukбойова системапокроковий режимОптимізація бойової системи в покроковому режиміThesis