Милютченко, І. О.2025-07-072025-07-072025Милютченко І. О. Досвід організації підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників ЗВО / І. О. Милютченко // Новий Колегіум. - 2025. - № 2. - С. 22–27. - DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.2.22.ISSN: 1562-529Х (Print)https://openarchive.nure.ua/handle/document/31885Проведено огляд нормативних документів, що регламентують організацію підвищення кваліфікації (ПК) та професійний розвиток науково-педагогічних працівників (НПП) закладів вищої освіти, а також дослідницьких праць, присвячених процесу підготовки та підвищення кваліфікації кадрів на новітніх дистанційних освітніх платформах, розвитку професійної та дослідницької компетентностей. Розглянуто досвід організації підвищення кваліфікації та розвитку професійних компетентностей НПП у Харківському національному університеті радіоелектроніки (ХНУРЕ). Зазначено структурні підрозділи, що здійснюють координацію підвищення кваліфікації у формі стажування на кафедрах університету або як навчання за відповідними програмами. Наведено приклади організації підвищення кваліфікації: проведення курсів на базі Центру технологій дистанційного навчання, конкурсу професійної майстерності, міжнародної онлайн школи, створення навчально-методичних матеріалів як головного завдання індивідуальної програми стажування викладачів. Наведено узагальнені результати та проаналізовано тенденції процесу підвищення кваліфікації НПП у ХНУРЕ за період 2018-2024 рр., зокрема, застосування технологій дистанційного навчання, збільшення частки закордонних суб’єктів ПК, зменшення питомої ваги стажування як виду підвищення кваліфікації та відповідне збільшення частки навчання за програмами ПК. Головними компетентностями, що набувають НПП за результатами підвищення кваліфікації, є використання інформаційних і комунікаційних технологій та підготовка навчальних і методичних матеріалів.ukнауково-педагогічний працівникпрофесійна компетентністьпрофесійний розвитокрезультати підвищення кваліфікаціїДосвід організації підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників ЗВОArticlehttps://doi.org/10.34142/nc.2025.2.22