Шарай, К. В.2024-06-172024-06-172024Шарай К. В. Методи статистичного аналізу результатів зовнішнього незалежного оцінювання / К. В. Шарай // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16-18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 7. – C. 307–308.https://openarchive.nure.ua/handle/document/27013This work considers the application of cluster analysis methods, in particular, the k-means method and its modifications to consolidate the Kharkiv secondary education institutes into groups and compare them by the results of External Independent Evaluation. The results of clustering will be presented in graphic form so the principal components method will be used for this purpose. The obtained findings will be meaningful for solving application tasks related to the field of education, for example, for the estimation how quality the educational preparation in different disciplines is and revealing what changes are needed to improve the level of training in every distinct school.ukзовнішне національне оцінюванняметод k-meansметод k-medianМетоди статистичного аналізу результатів зовнішнього незалежного оцінюванняThesis