Левыкин, В. М.Чалая, О. В.2017-05-232017-05-232016Левыкин В. М. Компонентная модель представления знаний о бизнес-процессе / В. М. Левыкин, О.В. Чалая // Системи обробки інформації. – 2016. – 9(146). – С. 182-186.http://openarchive.nure.ua/handle/document/3663У статті розглянуті питання структуризації та подання знань в знання-ємних бізнес-процесах. Проблема побудови представлення знань пов’язана з необхідністю практичного застосування як явних, так і неявних знань при управлінні процесом, а також складністю подання неявних знань в моделі бізнес-процесу з використанням існуючих підходів. Запропоновано компонентну модель подання знань про бізнес-процеси. Модель включає в себе процедурну, декларативну і контентну складові, а також інформацію про доступність і ступені спільності зазначених компонентів. Інформація про ступінь спільності задається через вказівку елементів процесу, до яких застосовні дані знання. Модель дозволяє єдиним чином відобразити як явні, так і неявні, безпосередньо пов’язані з людиною знання. Це дає можливість після проведення екстерналізації неявних знань виконувати адаптацію, а не реінжиніринг бізнес-процесу і тим самим знизити вартість його супроводу. The questions and structuring of knowledge-intensive business processes is discussed. Problem of building knowledge representation is the need of practical application of both overt and tacit knowledge in the management process, as well as the complexity of the submission of tacit knowledge in the business process model using existing approaches. The model includes procedural. Declarative and contextual components, as well as information on the availability and extent of community these components. Information on community set through reference elements of the process to which the data apply knowledge. This makes it possible after the externalization of tacit knowledge to perform the adaptation. Not re-engineering the business process and thus reduce the cost of its maintenance.ruбизнес-процессконтекстобъектнеявные знанияартефактworkflowКомпонентная модель представления знаний о бизнес-процессеArticle