Григоров, Я. С.2020-06-032020-06-032019Григоров Я. С. Онтологічний підхід до когнітивного аналізу та моделювання у системах типу e-commerce : пояснювальна записка до атестаційної роботи здобувача вищої освіти на другому (магістерському) рівні, спеціальність 122 Комп’ютерні науки / Я. С. Григоров ; М-во освіти і науки України, Харків. нац. ун-т радіоелектроніки, кафедра Штучного інтелекту. – Харків, 2019. – 87 с.http://openarchive.nure.ua/handle/document/11965Об’єкт дослідження – когнітивний аналіз та моделювання Мета дослідження – розробка онтології та когнітивної карти, за допомогою яких можна передбачити та уникнути створення негативних та катастрофічних ситуацій. У роботі виконано дослідження когнітивного аналізу та онтологічного підходу у системах типу «e-commerce». Проаналізовано способи та актуальність створення онтологій, виявлено основні характеристики онтологічного моделювання предметної області, які будуть максимально адаптованими для користувача. Побудовано концептуальну та когнітивну карти. В ході дослідження отримані такі результати: виявлено способи створення онтології та середовища, які підходять найкраще: OntoStudio, Swoop, Protege. Protégéобрано найкращим для створення онтології нашої предметної області. Була побудована концептуальна карта співробітників інтернет-магазину, а також когнітивна карта для двох різних ситуації: «Вихід нової моделі смартфону» та «Різкий ріст курсу валют».ukелектронна комерціякогнітивна картакогнітивний аналізконцептуальна картаонтологічний підхідонтологіяОнтологічний підхід до когнітивного аналізу та моделювання у системах типу e-commerceOther