Ткач, М. Г.2023-04-222023-04-222021Ткач М. Г. Оцінка відносної пропускної здатності літакових відповідачів вторинних радіолокаційних систем спостереження повітряного простору / М. Г. Ткач // Радіотехніка : Всеукр. міжвід. наук.-техн. зб. – Харьків, 2021. – Вип. 207. – С. 123–131.https://openarchive.nure.ua/handle/document/22775Значну роль в інформаційному забезпеченні систем контролю повітряного простору і управління повітряним рухом відіграють вторинні радіолокаційні системи спостереження повітряного простору. Ці системи забезІ печують радіолокаційне спостереження за повітряними об'єктами, які обладнані літаковими відповідачами і забезпечують двосторонній зв'язок за каналами запиту та відповіді для передачі даних між наземними радіолокаційними станціями та повітряними об’єктами. У роботі проведено оцінку відносної пропускної здатності літакових відповідачів вторинних радіолокаційних систем спостереження повітряного простору при дії в каналі запиту корельованих та некорельованих завад. Аналіз пропускної здатності літакового відповідача показує, що літаковий відповідач не досягає максимального завантаження, яке закладено в наявну систему ідентифікації при дії навмисних корельованих завад. Це вказує на неоптимальне визначення коефіцієнта завантаження літакового відповідача існуючої вторинної радіолокаційної системи. Неправильне визначення максимального завантаження літакового відповідача призводить до зниження завадостійкості як літакового відповідача, так і всієї вторинної радіолокаційної системи. При цьому слід зазначити, що зацікавлена сторона має можливість несанкціонованого використання літакового відповідача для отримання інформації або паралізації останнього при застосуванні завад потрібної інтенсивності.ukвторинна радіолокаційна системасистема спостереженняповітряний простірлітаковий відповідачвідносна пропускна здатністьідентифікаціясигнал запитусигнал відповідізавадаОцінка відносної пропускної здатності літакових відповідачів вторинних радіолокаційних систем спостереження повітряного просторуArticle