Безрук, В. М.Загайнов, В. И.Кочкин, М. И.Ляховец, В. А.Мальцев, В. С.Сырцов, С. Л.Твердохлеб, В. И.2018-07-232018-07-232011Информационная система компьютерной телефонии для автоматизации диспетчерских служб связи / В. М. Безрук, В. И. Загайнов, М. И. Кочкин, В. А. Ляховец, В. С. Мальцев, С. Л. Сырцов, В. И. Твердохлеб // материалы 4-го междунар. радиоэлектрон. форума (МРФ'2011) 18-21 окт. 2011 г. : сб. науч. тр. Т.2 : междунар. конф. "Телекоммуникационные системы и технологии" (МКТСТ'2011) / АНПРЭ, ХНУРЭ. – Х. : АНПРЭ, ХНУРЭ, 2011. – С. 367–371.http://openarchive.nure.ua/handle/document/6631The main principles of creation automized are considered is informational - help complexes with access through telephone channels and program choice of modes of their operation. On the basis of the computer technology of information processing and hardware of digital signal processing the structures of hardware-software complexes of archiving and informing through telephone channels are developed. The program part of complexes provides the automized continuous processing of the information real-time and is constructed on principles of the dialogue service system. The principal components of the program complex for creation of systems of informing of customers of municipal services about their duties are considered. The information tasks are parsed which can be decided with the help of these complexes.ruаппаратно-программный комплексдиспетчерская служба связиИнформационная система компьютерной телефонии для автоматизации диспетчерских служб связиArticle