Харченко, А. І.Вишняк, М. Ю.2025-04-282025-04-282025Харченко А. І. Клієнт-серверна архітектура в системі підтримки роботи мережі підприємств автосервісу / А. І. Харченко, М. Ю. Вишняк // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 6 – С. 525-526.https://openarchive.nure.ua/handle/document/30844The report explores the client-server archІТecture, structured into three distinct layers: the web client, the web server, and the relational database. The web client functions as a browser-based application, offering an intuІТive user interface. The web server processes client requests, executes business logic, and communicates wІТh the database. The database, designed as a relational system using InnoDB storage, eliminates the reliance on paper-based records and enhances data processing at the SQL server level by procedures, triggers, and indexes. The adoption of this archІТectural framework facilІТates a substantial enhancement in productivІТy and optimization of resource management. These elements are essential for the dynamic evolution of the service station network.ukавтосервісклієнт-серверна архітектурауправління підприємствомКлієнт-серверна архітектура в системі підтримки роботи мережі підприємств автосервісуThesis