Хапілін, І. О.2025-06-052025-06-052025Хапілін І. О. Інтеграція віртуальної та доповненої у навчальні симуляції для операторів дронів / І. О. Хапілін // Автоматизація та Приладобудування («Automation and Development of Electronic Devices» АDED-2025) : збірник студентських наукових статей. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Вип. 1. – С. 149-154.https://openarchive.nure.ua/handle/document/31425Робота присвячена аналізу інтеграції віртуальної реальності та доповненої реальності у навчальні симуляції для підготовки операторів дронів. Розглянуто основні переваги цих технологій, такі як безпека, економічність та високий рівень реалізму, а також виклики, пов’язані з їх впровадженням, зокрема висока вартість обладнання та технічні обмеження. Проаналізовано сучасні тенденції та перспективи розвитку, включаючи використання штучного інтелекту та мультисенсорних систем. The paper is dedicated to the analysis of the integration of virtual reality and augmented reality into training simulations for preparing drone operators. It examines the main advantages of these technologies, such as safety, cost-effectiveness, and a high level of realism, as well as the challenges associated with their implementation, including the high cost of equipment and technical limitations. Current trends and development prospects are analyzed, including the use of artificial intelligence and multisensory systems.ukвіртуальна реальністьдоповнена реальністьнавчальні симуляціїоператор дронівvirtual realityaugmented realitytraining simulationsdrone operatorІнтеграція віртуальної та доповненої у навчальні симуляції для операторів дронівIntegration of virtual and augmented learning simulations for drone operatorsArticle