Соколова, Л. В.Верясова, Г. М.Соколов, О. Є.2018-04-262018-04-262014Sokolova L. V. To the question of effective marketing innovation and investment projects choice in the engineering industry / G. M. Veriasova, L. V. Sokolova, O. Y. Sokolov // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2014. – № 4. – С. 30–38.ISSN 2227-6718 (on-line)ISSN 2218-4511 (print)http://openarchive.nure.ua/handle/document/4913In the article the actuality of marketing of innovations problem investigation as a means of engineering enterprises competitiveness increase is substantiated. The analysis of existing scientific and methodical approaches to the estimation of marketing innovative and investment projects in the industrial goods production sphere was made. The methodology of optimal variant project choice considering the influence of investment risks and inflation was proposed. У роботі обґрунтовано актуальність дослідження проблеми маркетингу інновацій як засобу підвищення конкурентоспроможності підприємств машинобудування. Проведено аналіз існуючих науково-методичних підходів до оцінки ефективності маркетингових інноваційно-інвестиційних проектів у сфері виробництва промислових товарів. Запропоновано методику вибору оптимального варіанта проекту з урахуванням впливу інвестиційних ризиків та інфляції.eninnovationsinvestmentsmarketingeffectivenessmodelenterpriseprojectінноваціїінвестиціїмаркетингефективністьмодельпідприємствопроектДо питання вибору ефективних маркетингових інноваційно-інвестиційних проектів у машинобудуванніTo thequestion of effective markeiing innovatiov and investment projects choice in the engineering industryArticle