Кочура, М. О.2024-06-262024-06-262024Кочура М. О. Комплімент як складова етикету професійного спілкування / М. О. Кочура ; наук. керівник к. філол. н. М. А. Гарбар // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квіт. 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 10. – С. 12–14. – DOI: 10.30837/IYF.UkrHCLS.2024.012.https://openarchive.nure.ua/handle/document/27209The purpose of the work is to find out the specifics of the compliment as an important component of professional communication and to determine its place in the communication process. The work examines the nature and functioning mechanism of a compliment, formulates the basic rules of a compliment. A compliment emphasizes positive qualities that are actually present, only minor exaggerations are possible in compliments. Therefore, the use of compliments is not related to deception as a means of manipulation or influencing the behavior of the interlocutorukкомпліментпрофесійне спілкуванняКомплімент як складова етикету професійного спілкуванняThesishttps://doi.org/10.30837/IYF.UkrHCLS.2024.012