Силка, О. В.2025-04-182025-04-182025Силка О. В. Соціальні мережі як ключовий інструмент формування професійного іміджу / О. В. Силка // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 29-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–19 квітня 2025 р. – Харків : ХНУРЕ, 2025. – Т. 9. – С. 52–53.https://openarchive.nure.ua/handle/document/30327The article examines the process of forming a professional image on social networks as a key tool for competitive positioning in the labor market. The main theoretical approaches to creating a personal brand are analyzed. The role of social networks in professional self-presentation is highlighted, classified according to their purposes, and the key factors of a successful image are identified. Particular attention is paid to adapting to changes in the information environment and using digital technologies for effective reputation management. The prospects for further research in the field of building a professional image for IT specialists are outlinedukформування професійного іміджупрофесійний іміджСоціальні мережі як ключовий інструмент формування професійного іміджуThesis