Вавенко, Т. В.2016-09-162016-09-162013Вавенко Т. В. Моделі і метод багатошляхової маршрутизації з балансуванням навантаження в програмно-конфігурованих телекомунікаційних мережах : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.12.02 "Телекомунікаційні системи та мережі" / Т. В. Вавенко ; Харків. нац. ун-т радіоелектроніки. – Харків, 2013. – 20 с.http://openarchive.nure.ua/handle/document/2785Дисертаційну роботу присвячено розв’язанню наукової задачі, що пов'язана з удосконаленням і розробкою математичних моделей і методів багатошляхової маршрутизації з балансуванням навантаження для програмно-конфігурованих телекомунікаційних мереж. В роботі були проаналізовані відомі методи балансування навантаження в протоколах маршрутизації. Проведено дослідження та вдосконалення математичної моделі багатошляхової маршрутизації, в якій використовується критерій оптимальності, пов'язаний з мінімізацією коефіцієнта максимального використання каналів зв'язку (базова модель), що відповідає технології Traffic Engineering. Розроблено математичні моделі багатошляхової маршрутизації з балансуванням навантаження за критерієм, що пов'язаний з довжиною черги на вузлах ПК-ТКМ, а також за критерієм, що пов’язаний з середньою багатошляховою затримкою пакетів. В дисертаційній роботі були використані теорія масового обслуговування, теорія графів, методи оптимізації (лінійного та нелінійного програмування), теорія телетрафіка, методи лабораторного експерименту і математичної статистики. Отримані в дисертації результати знайшли практичне застосування при вико-нанні НДР, в навчальному процесі ХНУРЕ. Dissertation is devoted to the solution of scientific problems to increase level of Quality of Service in software-defined telecommunication networks by improving the models and methods for routing with load balancing. In this paper we analyzed the known methods for load balancing in existing routing protocols. We studied and improve the mathematical model of multipath routing, which uses criteria related to minimizing the maximum utilization coefficient of network links and established its main disadvantages. We proposed the mathematical models of multipath routing with load balancing with the criterions that is associated with length of queues at the nodes, and the criterion that is related to the average packet multipath delay. At the dissertation were used queuing theory, graph theory, optimization techniques (linear and nonlinear programming), teletraffic theory, methods of laboratory experiment and mathematical statistics.ukпрограмно-конфігурована телекомунікаційна мережаспособи підвищення якості обслуговуваннябагатошляхова маршрутизація з балансуванням навантаженняsoftware-defined telecommunication networksmethods of improving the Quality of Servicemultipath routing with load balancingМоделі і метод багатошляхової маршрутизації з балансуванням навантаження в програмно-конфігурованих телекомунікаційних мережахOther