Пронін, О. О.2024-08-292024-08-292024Пронін О. О. Використання оптимального графічного програмного забезпечення при створенні відеоігор / О. О. Пронін ; наук. керівник старший викладач В. І. Колісник // Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 3. – С. 368–371. – DOI: https://doi.org/10.30837/IYF.IRTTPI.2024.368.https://openarchive.nure.ua/handle/document/28460This talk describes the importance of 3D modeling in our time and describes the sequence of creating a model in the gamedev pipeline. In today's world permeated by digital technology and visualization, 3D modeling is central to the tools that can transform and expand human creativity and engineering thought. With the development of computer graphics and computer technology, as well as with the expansion of the use of 3D technologies in various industries, from the gaming industry to medical modeling, issues related to the creation of three-dimensional models are becoming more and more relevant and in demand.ukстворення відеоігорвідеоіграВикористання оптимального графічного програмного забезпечення при створенні відеоігорThesishttps://doi.org/10.30837/IYF.IRTTPI.2024.368