Соколова, Л. В.Гінда, Ю. О.2018-10-122018-10-122018Дослідження дефініції поняття «конкурентна позиція підприємства» / Л. В. Соколова, Ю. О. Гінда // Математичні моделі та новітні технології управління економічними та технічними системами : монографія / за заг. ред. В. О. Тимофєєва, І. В. Чумаченка. – Харків : ФОП Панов А.М., 2018. – С. 35-41. (314 с.).978-617-7541-98-0http://openarchive.nure.ua/handle/document/6989The approaches to the definition of the concept of a competitive position of the enterprise are investigated. The definition of competitive advantages of the enterprise is given. The competitive position of the company as a level of its competitiveness on a concrete market is determined, which corresponds to the system of the formed competitive potential and creates opportunities for further functioning in the market in order to form new and develop existing competitive advantages.ukконкурентна позиція підприємстваконкурентна позиціяпідприємстводефініція поняття "конкурентна позиція"Дослідження дефініції поняття «конкурентна позиція підприємства»Monograph