Гречка, А. О.2024-09-112024-09-112024Гречка А. О. Оптимізація графічного ресурсу в ігровому рушії Unreal Engine 5 / А. О. Гречка ; наук. керівник ст. викл. Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 432-434.https://openarchive.nure.ua/handle/document/28652This work is devoted to the graphical resource optimization in Unreal Engine 5. It describes some methods that help to achieve better performance and visual fidelity in games. It covers techniques, ranging from measuring shader performance to implementing shader optimization methodologies. In addition, the work includes information about Nanite virtualized geometry system, providing an examination of its functionality and benefits. The work also shows how you can enable Nanite, what you should avoid when using it, and gives a simple explanation of how it works.ukUnreal Engine 5графічний ресурсОптимізація графічного ресурсу в ігровому рушії Unreal Engine 5Thesis