Ломія, С. Г.2023-06-132023-06-132023Ломія С. Г. Системний аналіз задачі сегментації гравців комп’ютерних ігор / С. Г. Ломія // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : тези доповідей 27-го Міжнародного молодіжного форуму, 10–12 травня 2023 р. – Харків : ХНУРЕ, 2023. – Т. 7. – С. 157–158.https://openarchive.nure.ua/handle/document/23393Customer segmentation is important for increasing monetization and increasing profits in free-to-play mobile and browser games. Based on the results of segmentation, developers can create personalized offers that better meet the interests of each group of players. The work carried out a system analysis and considered the use of A/B testing to solve the problem of segmentation of mobile game players.ukсегментація гравцівмобільні ігриA/B тестуванняСистемний аналіз задачі сегментації гравців комп’ютерних ігорThesis