Донець, Д. С.2024-09-112024-09-112024Донець Д. С. Оптимізація алгоритму плиткового рендерінгу і тіньових карт / Д. С. Донець ; наук. керівник ст. викл. Ю. С. Новіков // Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті : матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р. – Харків : ХНУРЕ, 2024. – Т. 6 – С. 338-339.https://openarchive.nure.ua/handle/document/28663This work is devoted to improving on existing methods of generating shadows performance-vise and enhancing visual quality of the output image created by real time 3D graphics engines (such as game engines). In this example the implementation is based on one of the most robust and powerful game engines, Unreal Engine 5. This example will illustrate minor benefits which are done by the algorithm tailored for specific project’s needs, which are useful in case of not very high total polygon amount per scene. The visual output might not be the desired result in all cases, but it might be applied in many scenarios.ukплитковий рендерінгтіньові картиОптимізація алгоритму плиткового рендерінгу і тіньових картThesis