Електронний архів Харківського національного університету радіоелектроніки

ISSN: 2310-8061

Електронний архів Харківського національного університету радіоелектроніки містить публікації наукових праць викладачів та співробітників університету. Серед них статті з наукових журналів, монографії, матеріали конференцій, наукові публікації студентів (розміщуються за умови наявності рецензії наукового керівника).

Довідку щодо роботи з електронним архівом ви можете знайти тут: Положення про «Електронний архів відкритого доступу Харківського національного університету радіоелектроніки».

ДО УВАГИ КОРИСТУВАЧІВ. Щоб занести документ до архіву необхідно :

Авторський договір на передачу невиключних майнових прав на використання твору

Для індексації публікацій світовими рейтингами радимо розміщувати електронні версії публікацій у форматах DOC або PDF з розпізнаванням. Бажано заповнювати поля "заголовок", "анотація" та "ключові слова" українською, російською та англійською мовами.

З усіх питань звертатися в бібліотеку, 4 поверх, кім. 440.
Депозитори архіву: nataliia.plechenko@nure.ua, yuliia.derevianko@nure.ua
Адміністрація бібліотеки: library@nure.ua

 

Останні подання

Документ
Аналіз можливостей створення ігрового контенту в lowpoly стилі на Unreal Engine 4
(ХНУРЕ, 2023) Костромцов, М. М.
It should be noted that unlike other thematic areas, such as, for example, science or fantasy themes, the pirate motif allows developers to focus on a more free and unrestricted style of gameplay, which gives players more freedom of action and choice, and, as you know, gamers constantly looking for new, unique adventures in the world of video games. Creating a game about pirates can be an ideal option to meet these needs
Документ
Використання можливостей ігрового рушія unreal engine для створення тизера до відеогри
(ХНУРЕ, 2023) Кучеренко, О. В.
The relevance of creating a teaser for a video game is that video games are becoming more and more popular and spread more widely in different countries of the world. In today's world, the internet and social media allow more people to learn about new video games and get involved in playing them. Because of this, video game advertising is becoming increasingly important as it helps players find something new and interesting. A teaser is an effective way of advertising because it can grab players' attention and encourage them to learn more about the game.
Документ
Motion capture – інший погляд на створення анімації
(ХНУРЕ, 2023) Довбенко, А. Д.
This work is devoted to motion capture technology and the history of its creation. This technology is used both in the field of cinema and in the world of games. Motion capture appeared at the end of the 20th century as a rotoscope and was used in the creation of Disney cartoons. Motion capture is a method of animating virtual characters and three-dimensional objects using orientation and position data provided by special measuring devices or systems. The main types of motion capture systems, disadvantages and advantages in comparison with blue and green screen are considered
Документ
Огляд можливостей втілення уяви в життя використовуючи мультимедійні технології створення 3d-моделювання персонажів
(ХНУРЕ, 2023) Греков, Д. Ю.
The 3D character modeling process is a fully realized, visually stunning, and dynamic character model that can be used in a variety of applications such as video games, movies, animation, virtual reality experiences, and more. A character model is integrated into a digital environment or story, where it comes to life, moves and interacts with other elements, engaging the audience and telling a visual story. As such, character concept and 3D modeling are vital components of digital art and entertainment, allowing artists and designers to create visually appealing and engaging character designs. A character concept serves as an artistic vision, and 3D modeling brings that vision to life in a digital environment.
Документ
Аналіз можливостей створення ігрового контенту за допомогою Unreal Engine 5
(ХНУРЕ, 2023) Козловець, С. О.; Рижкова, Є. М.; Боюка, М. Є.; В. Б. Олещенко В. Б. Олещенко
During the work, a game was created using Unreal Engine 5. A practical comparison of various game engines was conducted and the most relevant was selected. The main stages of game development, such as planning, production, and testing of the finished product, have been worked out. Work has been carried out on the relevance of games in our time.