Публікація:
Методи та моделі оптимізації переміщення вантажів підвищеної небезпеки

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

2011

Автори

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тома

Видавництво

Дослідницькі проекти

Організаційні підрозділи

Видання журналу

Анотація

Дисертація присвячена розробці методів та моделей оптимізації переміщення вантажів підвищеної небезпеки. В роботі вперше виконана постановка динамічної транспортної задачі з урахуванням ризиків, що виникають в процесі виконання маршруту. Для вирішення задачі запропоновано моделі, які забезпечують ефективну зміну запланованого маршруту та оптимізацію рішення з мінімальними витратами часу та матеріальних ресурсів. Розроблені моделі дозволяють реалізувати прогнозування розвитку сценаріїв надзвичайних ситуацій та скоротити час прийняття керуючих рішень стосовно зміни маршруту. В роботі вперше запропоновано метод оперативного пошуку керуючих рішень зі зміни маршруту, який враховує історію подібних надзвичайних ситуацій, використовує для зниження розмірності задачі, представлення ситуації у вигляді композиції мікроситуацій, та використовує керовану еволюційну стратегію зі спрямованою еволюцією у комбінації з «мурахоподібною моделлю». В роботі проведено аналіз ефективності запропонованого методу у порівнянні з використанням існуючих методів для вирішення динамічної транспортної задачі в умовах міста та міжміського сполучення. Набув подальшого розвитку метод багатокритеріальної оптимізації маршруту, який на відміну від існуючих використовує вдалі прецедентні рішення та враховує у моделі транспортної мережі евристичні генерації нового альтернативного рішення і шляхом накладання штрафів на не ефективні фрагменти забезпечує оптимізацію стратегічних рішень для управління транспортуванням небезпечних вантажів, що дозволяє прогнозувати значення ризику стосовно стратегічного управління. евристичні стратегії, оптимізація ризиків. The thesis is dedicated to development of methods and models of optimization transportation of high-risl cargos. In the thesis a statement of dynamic transportation problem with risk is made first time. For solving this problem a subset of models are proposed, which provide effective changes to calculated route and optimization of solution with minimal losses and material resources. Developed models allow to forecast emergency appearing on the route and decrease time of control decisions due to route changes. In the thesis introduced method of operational search of control decisions on route change, which takes into account history of similar emergency situations. In order to reduce task complexity a methodology of representing situation as a combination of microsituations is used. An ant-based approach mixed with guided-evolution strategy is used to provide solutions to the major problem. In the thesis we’ve made an analysis of effectiveness of proposed method compared to existing methods of solving dynamic transporting problem. In the thesis the method of multi-criteria route optimization was expanded with possibility of reusage of effective previous decisions together with heuristic generations of new alternate solutions by modifying weights of bad fragments of transport network in the current solution

Опис

Ключові слова

логістика, перевезення небезпечних вантажів, активно керовані евристичні стратегії, оптимізація ризиків, logistics, dangerous cargo, transporting, risks optimization, actively guided heuristic, strategies

Бібліографічний опис

Даюб Я. Методи та моделі оптимізації переміщення вантажів підвищеної небезпеки : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 01.05.04 "Системний аналіз і теорія оптимальних рішень" / Даюб Ясер ; Харьк. нац. ун-т радиоэлектроники. – Х., 2011 – 20 с.

DOI

Колекції