Публікація:
Методи та моделі побудови інтелектуальних адаптивних гіпермедіасистем

Завантаження...
Зображення мініатюри

Дата

2013

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тома

Видавництво

Дослідницькі проекти

Організаційні підрозділи

Видання журналу

Анотація

Мета дисертаційного дослідження пов’язана з побудовою системи методів розробки інтелектуальних адаптивних гіпермедіасистем та моделей, які сприяють інтенсифікації і підвищенню якості процесу комп’ютеризованого навчання за рахунок використання персональних здібностей користувача. Вагомими науково-практичними результатами дисертаційної роботи є: вперше запропоновано метод навчання та відновлення знань в інтелектуальних навчальних інформаційних системах, який включає етапи сприйняття еталону знань, формування, відтворення та порівняння суб'єктивного образу з еталоном знань, що сприяло інтенсифікації комп’ютеризованого навчання та підвищило його ефективність; вперше подано модель навчання, яка базується на навігаційних правилах генерації і динамічної модифікації стратегій навчання в базисі алгебри скінченних предикатів, що дозволило спростити процес навчання за рахунок використання уніфікованого формального представлення знань і стратегії навчання; удосконалено багаторівневу модель організації гіпермедійного простору шляхом використання поняття навчальних предикатів, що визначило доцільність єдиного представлення навчального простору в базисі алгебри скінченних предикатів і предикатних операцій, надання для користувача можливості самостійного вивчення матеріалу під управлінням технології адаптивної гіпермедіа, яка пропонує і контролює одержання навчальних неструктурованих матеріалів. The purpose of the dissertation research is the development of information intellectual adaptive hipermediasystem to intensify and enhance the quality of the computerized learning through the use of personal abilities of a user and application of new models and methods of learning process. Main results: developed the method and training in the field of artificial intelligence to simulate the processes of getting knowledge: justified the algebra predicates usage and predicate operations. It was also developed a general multilevel model of adaptive learning material, which is described in terms of predicate algebra operations, allows to automate the solution of the development of training programs with elements of artificial intelligence. It was introduced the concept of "degree of knowledge tolerance" as the power set ratio of knowledge elements with reconstructed image standard of knowledge at every step to learning capacity of knowledge. There was developed the model of generation strategy training, adaptation of training materials developed by the navigation rules using algebraic predicates. At the same time the user is able to self-study the material using running adaptive hypermedia technology that offers and controls receiving materials.

Опис

Ключові слова

інтелектуальна навчальна система, адаптація, алгебра скінченних предикатів, компараторна ідентифікація, гіпермедіа, intelligent learning system, adaptation, finite algebra predicates, comparing, identification hypermedia

Бібліографічний опис

Святкін Я. В. Методи та моделі побудови інтелектуальних адаптивних гіпермедіасистем : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.23 – "Системи та засоби штучного інтелекту" / Я. В. Святкін ; Харк. нац. ун-т радіоелектроніки. – Х., 2013. – 25 с.

DOI

Колекції